Δραστηριότητες στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

























Δραστηριότητες στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

























Οι Τρεις Ιεράρχες (Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός) είναι οι κορυφαίοι Άγιοι, Πατέρες και Οικουμενικοί Διδάσκαλοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου ως προστάτες των γραμμάτων, της παιδείας και των μαθητών. Έζησαν τον 4ο αιώνα, στηρίζοντας τη χριστιανική πίστη με σοφία και φιλανθρωπία.

Κατασκευές για τους Τρεις Ιεράρχες



Η εορτή των Τριών Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, αποτελεί την κορυφαία γιορτή των Γραμμάτων και της Παιδείας. Είναι μια αφορμή να συνειδητοποιήσουμε ξανά ότι η μόρφωση δεν είναι απλώς μετάδοση πληροφοριών, αλλά η κινητήριος δύναμη που δίνει νόημα και προοπτική στη ζωή μας.
Οι Τρεις Ιεράρχες υπήρξαν φωτισμένες προσωπικότητες που συνέδεσαν αρμονικά την ελληνική παιδεία με το χριστιανικό ήθος. Δεν απέρριψαν τη γνώση, αλλά την αξιοποίησαν, δείχνοντας ότι η μόρφωση αποκτά πραγματική αξία μόνο όταν συνοδεύεται από ήθος, πνευματικότητα και αγάπη προς τον άνθρωπο.
Το έργο και η διδασκαλία τους μας υπενθυμίζουν ότι σκοπός του σχολείου δεν είναι μόνο η μετάδοση γνώσεων, αλλά η ολόπλευρη καλλιέργεια του ανθρώπου. Η Παιδεία καλείται να διαμορφώνει, από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια, υπεύθυνους πολίτες με κριτική σκέψη, αξίες και σεβασμό προς τον συνάνθρωπο και την κοινωνία.
Σε μια εποχή έντονων αλλαγών και προκλήσεων, το παράδειγμά τους παραμένει επίκαιρο και καθοδηγητικό. Μας καλεί να υπηρετούμε το εκπαιδευτικό μας έργο με συνέπεια, ευθύνη και πίστη στις διαχρονικές αξίες που κράτησαν όρθια την κοινωνία μας.
Η φώτιση και το πνεύμα των Τριών Ιεραρχών να συνοδεύουν το έργο όλων μας και την πρόοδο των μαθητών μας.
Χρόνια πολλά και καλή δύναμη!
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙ.Π.Ε. ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Δρ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΚΑΛΗΣ
Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές,
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Η σημερινή ημέρα είναι μια ευκαιρία να θυμηθούμε τι σημαίνει πραγματικά παιδεία.
Οι Τρεις Ιεράρχες μας δίδαξαν ότι η μάθηση δεν είναι απλώς συσσώρευση γνώσεων. Είναι δρόμος καλλιέργειας του ανθρώπου. Είναι η προσπάθεια να γίνουμε καλύτεροι, πιο δίκαιοι, πιο υπεύθυνοι και πιο ανοιχτοί στον συνάνθρωπο. Για εκείνους, η γνώση είχε αξία μόνο όταν συνοδευόταν από ήθος, αγάπη και προσφορά.
Σε μια εποχή όπου οι πληροφορίες είναι αμέτρητες και αλλάζουν με ταχύτητα, η ουσιαστική παιδεία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους που να σκέφτονται κριτικά, να ξεχωρίζουν το ουσιαστικό από το επιφανειακό και να χρησιμοποιούν τη γνώση για καλό σκοπό. Αυτός είναι ο ρόλος του σχολείου, αλλά και όλων μας: να βοηθάμε τα παιδιά να χτίζουν χαρακτήρα μαζί με γνώσεις.
Οι αξίες των Τριών Ιεραρχών μάς καθοδηγούν και σήμερα. Γι’ αυτό ως Υπουργείο Παιδείας επενδύουμε σε ένα σχολείο που καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την αγάπη για το βιβλίο, την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και τη συμπερίληψη. Ενισχύουμε τις σχολικές βιβλιοθήκες, ανανεώνουμε τα βιβλία, στηρίζουμε τον εκπαιδευτικό και αξιοποιούμε τα ψηφιακά εργαλεία με ήθος και παιδαγωγικό σκοπό. Για εμάς, η παιδεία είναι πράξη ευθύνης και προσφοράς.
Ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας θυμίζουν ότι ο εκπαιδευτικός δεν μεταδίδει μόνο γνώσεις, αλλά αξίες. Και ότι το παιδί δεν είναι απλός αποδέκτης γνώσης, αλλά πρόσωπο με σκέψη, ευαισθησία και δυνατότητα να αλλάξει τον κόσμο γύρω του. Ας κρατήσουμε ζωντανό αυτό το μήνυμα.
Ας κάνουμε τη μάθηση πράξη ζωής, τη γνώση πηγή προσφοράς και την παιδεία φως που μας καθοδηγεί στις σωστές επιλογές. Έτσι τιμούμε πραγματικά τους Τρεις Ιεράρχες – όχι μόνο με λόγια, αλλά με τον τρόπο που μαθαίνουμε, διδάσκουμε και ζούμε.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Παρουσία όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών κόψαμε την Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2026, την Αγιοβασιλειόπιτα στο Νηπιαγωγείο μας. Το φλουρί αντιστοιχούσε σε ένα παζλ, αν το κέρδιζε μαθητής/τρια, ή σε μια μέρα άδεια αν το κέρδιζε κάποια από τιε εκπαιδευτικούς. Τυχερός στάθηκε ο μαθητής Ρήγας Λάζος! Ευχή μας, να έχουμε υγεία και να χαμογελάμε πάντα!





Παραδόθηκαν τη Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου τα τρόφιμα που συγκέντρωσε το Νηπιαγωγείο μας για την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Τρικκαίων. Αξίζει να σημειωθεί η πρωτοβουλία ορισμένων οικογενειών επέλεξαν να δίνουν στο παιδί κάθε μέρα από ένα πράγμα και να το τοποθετεί στο “καλάθι” μας καθώς τα παιδιά, λόγω της ηλικίας τους αδυνατούσαν να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες.
Σας ευχαριστούμε όλους που ανταποκριθήκατε και στηρίξατε τη δράση μας!

Χθες το απόγευμα, η αίθουσα εκδηλώσεων του 31ου Δημοτικού Σχολείου πλημμύρισε από φως και παιδικές φωνές! Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες μεταμορφώθηκαν σε ήρωες του παραμυθιού, ζωντανεύοντας τη «Φρικαντέλα» του Ευγένιου Τριβιζά και αποδεικνύοντας πως η αγάπη μπορεί να μαλακώσει ακόμη και την πιο σκληρή καρδιά.
Τα παιδιά μας στάθηκαν στη σκηνή με θάρρος και κέφι, χαρίζοντάς μας στιγμές συγκίνησης και άφθονο γέλιο.
Ένα τεράστιο ευχαριστώ στους γονείς, που με την πολύτιμη βοήθειά τους και τα ευφάνταστα κοστούμια που επιμελήθηκαν, έκαναν τους μικρούς μας πρωταγωνιστές να λάμπουν.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν και στις εκπαιδευτικούς μας, που με αστείρευτη υπομονή, μεράκι και αγάπη καθοδήγησαν τα παιδιά σε αυτό το όμορφο ταξίδι, ετοιμάζοντας μια γιορτή που θα θυμόμαστε για καιρό.
Τέλος, ευχαριστούμε θερμά όλους εσάς και ιδιαίτερα το Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαιδευσης Τρικάλων, κο Χρήστο Τρικάλη, που μας τιμήσατε με την παρουσία σας και μας χαρίσατε το πιο ζεστό σας χειροκρότημα!
Καλές γιορτές σε όλους!










