Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο «3ο Φεστιβάλ Περιβάλλοντος – Αλλάζουμε εμείς, όχι το Κλίμα…» που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, την Παρασκευή 5 Ιουνίου, στο Πάρκο του Αη Γιώργη στα Τρίκαλα.
Στα πλαίσια των Δράσεων ενίσχυσης της Ενεργούς Πολιτειότητας, και πιο συγκεκριμένα της θεματικής “Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!”, το 3ο Νηπιαγωγείο απέδειξε έμπρακτα την αξία της προσφοράς και της αλληλεγγύης.
Την Τρίτη 12 Μαΐου 2026, επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου, κύριος Παναγιώτης Ντιντής, με σκοπό να παραλάβει τις τροφές για σκύλους που αγοράστηκαν για τα αδέσποτα του Δήμου μας.
Οι τροφές αυτές αγοράστηκαν με το ποσό των 30 €, χρήματα τα οποία συγκέντρωσαν με πολύ μεράκι οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας, τηρώντας το παραδοσιακό έθιμο για τις Λαζαρίνες. Τα παιδιά αποφάσισαν με μεγάλη χαρά να διαθέσουν τον “κουμπαρά” τους για να στηρίξουν τους τετράποδους φίλους μας που έχουν ανάγκη.
Η πρωτοβουλία της διάθεσης των χρημάτων για την αγορά σκυλοτροφών χαρακτηρίζεται άκρως σημαντική καθώς μετατρέπει ένα παραδοσιακό έθιμο σε ζωντανό μάθημα ζωής. Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, τα παιδιά δεν ήρθαν απλώς σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά, αλλά βγήκαν από τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας και λειτούργησαν ως ενεργοί πολίτες, κατανοώντας ότι οι πράξεις τους έχουν άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία.
Η επιλογή τους να βοηθήσουν τα αδέσποτα ζώα του Δήμου καλλιεργεί την ενσυναίσθηση, τη φιλοζωία και τον σεβασμό προς κάθε μορφή ζωής, θέτοντας τις βάσεις για τη διαμόρφωση ευαίσθητων και υπεύθυνων ενηλίκων.
Παράλληλα, η επίσημη θεσμική ανταπόκριση με την επίσκεψη του Αντιδημάρχου Πρασίνου επιβραβεύει την προσπάθειά τους, δείχνοντάς τους ότι η φωνή και η προσφορά τους, ανεξάρτητα από το οικονομικό μέγεθος, έχουν αξία και αναγνωρίζονται.
Σε μια εποχή που η ανάγκη για αλληλεγγύη είναι επιτακτική, οι μαθήτριες και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας γίνονται φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση, αποδεικνύοντας ότι η κοινωνική συνείδηση χτίζεται από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια.
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης “Καλλιεργώντας Μικρούς Αναγνώστες” την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας η διακεκριμένη Τρικαλινή συγγραφέας κα Τούλα Τίγκα. Αν και δεν έχει γράψει βιβλία για τόσο μικρά παιδιά, κατάφερε να προσεγγίσει το ενδιαφέρον τους μέσα από έναν ζωντανό και άμεσο διάλογο. Η κα Τίγκα, με την πολυετή εμπειρία της και τη γλυκύτητα που τη διακρίνει, ξεδίπλωσε μπροστά στα μάτια των μαθητών/τριών μας τον μαγικό κόσμο της συγγραφής.
Στην κεντρική δραστηριότητα της επίσκεψης, η συγγραφέας χρησιμοποίησε «μαγικές λέξεις» ως αφορμή, παροτρύνοντας τα παιδιά να πλέξουν τη δική τους, μοναδική ιστορία. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά δεν ήταν απλώς ακροατές, αλλά ενεργοί δημιουργοί, αποδεικνύοντας ότι η φαντασία είναι η πιο δυνατή γλώσσα του κόσμου.
Η επαφή με μια καταξιωμένη Τρικαλινή δημιουργό ενίσχυσε τους στόχους του Σχεδίου Δράσης μας “Καλλιεργώντας Μικρούς Αναγνώστες”. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ο συγγραφέας είναι ένας άνθρωπος δικός μας, που με εργαλείο τις λέξεις μπορεί να μας ταξιδέψει παντού.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την προσφορά δώρων από τις/τους μαθητές/τριες.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Τούλα Τίγκα που μας τίμησε με την παρουσία της και χάρισε στα παιδιά μας μια εμπειρία που θα θυμούνται για καιρό!
Την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2026, οι μικροί εξερευνητές του νηπιαγωγείου μας άφησαν για λίγο τις τάξεις τους και ξεκίνησαν μια υπέροχη βόλτα στην πόλη μας! Η μέρα μας ήταν γεμάτη νέες παραστάσεις, βιβλία και… αθλητικό πνεύμα.
📖 Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη
Πρώτος μας σταθμός, η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Εκεί, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και της γνώσης.
Ξεφυλλίσαμε πολύχρωμα βιβλία.
Μάθαμε πώς λειτουργεί ο δανεισμός.
Ακούσαμε υπέροχες ιστορίες που εξάπτουν τη φαντασία μας.
🏆 Στο Αθλητικό Μουσείο
Η συνέχεια μας βρήκε στο Αθλητικό Μουσείο, όπου η ενέργειά μας χτύπησε «κόκκινο»!
Θαυμάσαμε από κοντά μετάλλια, κύπελλα και ιστορικές φανέλες.
Μάθαμε για την αξία της προσπάθειας και του «ευ αγωνίζεσθαι».
Είδαμε πώς ο αθλητισμός ενώνει τους ανθρώπους μέσα από τα χρόνια
Γυρίσαμε στο σχολείο με τις τσάντες μας γεμάτες αναμνήσεις και τα πρόσωπά μας φωτισμένα από χαμόγελα. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους των χώρων για τη φιλοξενία και την ξενάγηση!
Οι μαθητές και μαθήτριες του 4ου Τμήματος του 3ου Νηπιαγωγείου Τρικάλων συμμετείχαν στη δράση “Ο Θε-ΤΑΛΩΣ συνάντησε τα e-trikala 3” που συνδιοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας- Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, τους Δήμους Τρικκαίων, Μετεώρων, Πύλης, Φαρκαδόνας, το Εμπορικό Επιμελητήριο Τρικάλων και τον Εμπορικό Σύλλογο Τρικάλων, με δύο δραστηριότητες.
Η πρώτη αφορούσε τραγούδι με τίτλο “Σταγονίτσα”, του οποίου τους στίχους έγραψαν τα παιδιά, στα πλαίσια της ενεργούς πολιτειοτητας, και μελοποίησαν με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η δεύτερη δραστηριότητα, αξιοποιώντας το ρομπότ δαπέδου Beebot, το οποίο “μεταμφιέστηκε” και μετονομάστηκε σε “Waterbot”, με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο έδινε συμβουλές εξοικονόμησης του νερού.
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους διοργανωτές, σε όλα τα σχολεία που συμμετείχαν και φυσικά στα παιδιά μας για την εξαιρετική τους παρουσία!!!
Μια εξαιρετική διαδραστική παράσταση από το Θέατρο Σκιών του Κοσμά Παναγιώκα είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε την Πέμπτη 23 Απριλίου 2026 στο Νηπιαγωγείο μας.
Ο κύριος Παναγιώκας με το δικό του μοναδικό τρόπο εκτός του ότι κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών αλληλεπιδρώντας, χορεύοντας και τραγουδώντας κατάφερε να μεταφέρει μηνύματα στα παιδιά αξιοποιώντας τις φιγούρες του Θεάτρου Σκιών και συνδυάζοντας αρμονικά την παράδοση με το σήμερα.
Οι τελευταίες μέρες στο Νηπιαγωγείο γέμισαν με χρώματα, παραδόσεις και παιδικές φωνές που προανήγγειλαν τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα!
Αρχικά, στο πλαίσιο των πασχαλινών δράσεων για τη διατήρηση της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς, οι μαθήτριές μας προετοιμάστηκαν όλη την εβδομάδα μαθαίνοντας τα Καλύμνια κάλαντα του Λαζάρου, «Εις την πόλη Βηθανία, Μάρθα κλαίει και Μαρία», υπό την καθοδήγηση της κυρίας Χρυσάνθης Χλέκου.
Η βροχή δεν πτόησε τις μικρές μας “Λαζαρίνες” και με τα καλαθάκια τους στολισμένα με ανοιξιάτικα λουλούδια “πλημμύρισαν” με γλυκές φωνές και χαμόγελα την πόλη! Αφού ολοκληρώθηκε η συμμετοχή τους στο διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Δήμος Τρικκαίων στο Πνευματικό Κέντρο, όπου απέσπασαν το 2ο βραβείο στην κατηγορία τραγούδι,
στη συνέχεια τραγούδησαν τα κάλαντα του Λαζάρου στο Δημαρχείο, στη ΔΙ.Π.Ε. Τρικάλων, στο 5ο και 31ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων.
Το πασχαλινό μας ταξίδι ολοκληρώθηκε με κατασκευές, που βοήθησαν τα παιδιά να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με τον πιο δημιουργικό τρόπο, καθώς και ιστορίες για τη ζωή του Κυρίου, τα ήθη και έθιμα της Ελλάδας, τη σημασία της προσφοράς και της αλληλεγγύης.
Σας ευχόμαστε από καρδιάς Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!
Στο Νηπιαγωγείο μας, ο Απρίλιος ξεκίνησε με τα πιο σπουδαία μαθήματα ζωής! Τις πρώτες ημέρες του μήνα, στρέψαμε το βλέμμα και την καρδιά μας σε δύο σημαντικά θέματα: την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη φροντίδα για τους πιστούς μας φίλους.
🧩 2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
Ο αυτισμός δεν είναι μια «αρρώστια» που θεραπεύεται, αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να βλέπει, να ακούει και να αισθάνεται κανείς τον κόσμο.
Στο σχολείο μας, μαθαίνουμε ότι:
Κάθε παιδί είναι ένα μοναδικό κομμάτι στο παζλ της ομάδας μας.
Η επικοινωνία δεν γίνεται μόνο με λέξεις, αλλά με το βλέμμα, το παιχνίδι και την αποδοχή.
Το μπλε χρώμα, που είναι το σύμβολο της ημέρας, μας θυμίζει τη γαλήνη και τη δύναμη που χρειαζόμαστε για να χτίσουμε έναν κόσμο χωρίς αποκλεισμούς.
🐶 4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Λίγες μέρες μετά, γιορτάζουμε τους τετράποδους φίλους μας που δεν έχουν ένα ζεστό σπιτικό. Ήταν μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την ενσυναίσθηση και την υπευθυνότητα.
Παρακολουθήσαμε διαδιακτυακά από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδία(ΠΦΠΟ) ενημέρωση για την ενεργητική προώθηση της φιλοζωίας και συζητήσαμε με τους μαθητές/τριές μας προκειμένου να κατανοήσουν ότι:
Τα ζώα έχουν συναισθήματα και ανάγκες.
Ένα μπολάκι νερό και λίγη τροφή έξω από την πόρτα μας μπορεί να σώσει μια ζωή.
Προτιμάμε να ανοίξουμε το σπίτι μας σε ένα αδέσποτο ζωάκι που μας έχει ανάγκη.
Στις 6 Μαρτίου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε δράσεις με στόχο την καλλιέργεια της φιλίας, του σεβασμού και της συνεργασίας.
Μέσα από συζήτηση, παραμύθια, παιχνίδια ρόλων και δημιουργικές κατασκευές, τα παιδιά μίλησαν για τα συναισθήματά τους, έμαθαν να αναγνωρίζουν τις άσχημες συμπεριφορές και να προωθούν την καλοσύνη και την αποδοχή.
Στα πλαίσια της δράσης ενίσχυσης της ενεργούς πολιτειότητας των μαθητών/τριών μας με τίτλο “Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό” το 1ο και 2ο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας με υπεύθυνες Νηπιαγωγούς τις κυρίες Καλλιόπη Γιαννακάκη και Χρυσάνθη Χλέκου δημιούργησαν βίντεο με τίτλο ” ΝΕΡΟ- ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ”, το 3ο Τμήμα με υπεύθυνη Νηπιαγωγό την κυρία Θεονία Σακκά δημιούργησε ebook με τίτλο “Το νερό της γης” και το 4ο Τμήμα με υπεύθυνη Νηπιαγωγό την κυρία Όλγα Μακρή, τραγούδι με τίτλο “Σταγονίτσα”.